Projecten – HR ondersteuning

Een bedrijf in de agrarische sector wilde – na een fusie –  alle functiebeschrijvingen opgesteld en gewogen voor alle boven cao-posities. Door een tekort aan tijd bij de HR-Business Partner heeft Hamstra & Partners het projectmanagement uitgevoerd en ervoor gezorgd dat binnen 2 maanden tijd circa 60 beschrijvingen accuraat beschreven, geaccordeerd en gewogen waren.

Overige HR-projectmanagement en HR Interim:

  • Bij een internationaal softwarebedrijf op interim basis de HR Analytics-afdeling opzetten en CFO adviseren en ondersteunen met betrekking tot workforce management.
  • Vervanging van HR-manager vanwege ziekte.
  • Projectmanagement voor het in kaart brengen van alle afspraken met medewerkers inzake variabele beloning.

Wilt uw weten wat wij voor uw project kunnen betekenen? Bel 030 737 09 82 of Lianne Hamstra rechtstreeks 06 394 90 250

Credentials

Klant: CGI

Vraag: Vervul de Comp & Ben Manager NL tot de functie permanent is vervuld.

Doorlooptijd: 3 mnd

De voornaamste taken zijn het schrijven van een plan voor een groot project en het voorbereiden en uitvoeren van de salarisronde voor 2400 medewerkers.

Klant: een internationaal adviesbureau

Vraag: Help ons met de invulling van onze Summer course door onze consultants te trainen op het gebied van advies- en communicatievaardigheden.

Deze opdracht betrof een jaarlijks terugkerende tweedaagse training ‘adviesvaardigheden’ voor de internationale consultants, inclusief een intervisietraject.

Klant: Unit 4

Vraag: Zet op interim basis een afdeling HR analytics op en adviseer en ondersteun de CFO op het gebied van workforce management.

Klant: Driscoll’s

Vraag: Vervang op interim basis de internationale comp&ben-functie. De voornaamste taak van de interim specialist is het in kaart brengen en ‘alignen’ van internationale beloningsregelingen en het voorbereiden en uitvoeren van de salarisrondes.

Klant: Pharmerit Internationaal

Vraag: Vervang HR manager tijdens 3 maanden afwezigheid en draai de salaris en beoordelingsronde

Klant: Nipponkoa (Japanse verzekeraar)

Vraag: Help ons met het vertalen van de strategie naar KPI’s en het verbeteren van de teameffectiviteit

Doorlooptijd: 3 maanden

Voor deze klant hebben we verschillende sessies georganiseerd met het management team. Daarbij maakten we gebruik van de balanced scorecard en MBTI en zijn zodoende gekomen tot een gedeelde visie en inzicht voor de komende jaren.

Klant: Kawasaki Motors Europe

Vraag: Ontwikkel en faciliteer een workshop ‘performance management’ voor ons

We hebben voor deze klant de workshop opgeknipt in sessies voor het Japanse senior management en in sessie voor het middle management. De eerste groep hebben we , voornamelijk inzicht gegeven in de theorie van ‘performance management.’

Daarop volgde een sessie met het middle management waarin we naast theorie, ook veel aandacht hadden voor praktijk en er de mogelijkheid was om kennis te delen en met elkaar te oefenen. Het resultaat was dat de doelstellingen rondom ‘performance management’ voor de komende jaren voor iedereen duidelijk en geaccepteerd waren en het begrip tussen de diverse disciplines was verbeterd.’